نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين:

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين گفت: آتش زدن قرآن نه تنها تاثير بدي نگذاشت بلكه موجب شد كه افكار عمومي امريكا با اين كتاب آسماني آشنايي بيشتري پيدا كنند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، حجت الاسلام محمد كدخدايي در مراسم افتتاحيه جشنواره قرآن و عترت فرهنگيان سراسر كشور كه در كانون فرهنگي ورزشي حضرت مريم قم برگزار شد ضمن تشكر از تمام دست اندركاران برگزاري اين برنامه اظهار كرد: پيامبر اسلام(ص) در آخرين روزهاي عمر خويش مردم را سفارش كرد كه با تمسك به قرآن و عترت از گمراهي خود جلوگيري كنند زيرا اين دو از يكديگر جدايي ناپذير هستند.

وي افزود: پس از 32 سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، موسسات و كانون هاي زيادي براي آوردن قرآن به متن زندگي افراد جامعه تلاش كرده و سبب به وجود آوردن مقدمات ترويج فرهنگ قرآني در كشور شده اند.

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با حافظان قرآن كريم در نخستين روز ماه رمضان سال جاري گفت: ايشان تاكيد كردند كه در شرايط كنوني عدد هزار و هزارها براي تعداد حافظان قرآن كشور كفايت نمي كند و اين عدد بايد به ميليون برسد بنابراين نيازمند يك نهضت عظيم قرآني در جامعه هستيم.

وي تاكيد كرد: كساني كه خواستار ايفاي نقش در راستاي فعاليت هاي قرآن هستند نخست بايد خود اهل قرآن بوده و از پشتوانه تشكيلاتي قوي برخوردار باشند كه در اين ميان، فرهنگيان در شرايط كنوني بهترين موقعيت را دارند.

كدخدايي با اشاره به حضور بيش از يك ميليون نفر فرهنگي در كشور كه وظيفه تربيت 16 ميليون دانش آموز را بر عهده دارند گفت: شايسته تر از اين افراد كسي در جامعه براي فعاليت هاي قرآني وجود ندارد زيرا وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسيج داراي طول و عرضي به وسعت تمامي كشور هستند و گسترده مخاطبان آنها بسيار زياد است.

وي همكاري آموزش و پرورش و بسيج را سبب ايجاد ظرفيتي عظيم دانست و تصريح كرد: در اين زمينه آنچه اهميت دارد، سازماندهي و تمركز امكانات است و همان طور كه در حال حاضر بيش از 11 هزار مدرسه قرآني در كشور فعاليت مي كنند، مدارس ديگر نيز بايد در نوبت هاي بعد از ظهر به اين مهم اشتغال داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين به چند صد هزار دانش آموز داوطلب روخواني قرآن اشاره كرد و افزود: ظرفيت هاي اينچنيني در مجموعه آموزش و پرورش زياد است كه بايد استفاده بهينه از آنها صورت گيرد.

وي با بيان اينكه ورود به عرصه هاي قرآني براي برخي افراد تنها داراي جنبه هاي مثبت فردي است ابراز كرد: چنانچه عناصر فرهنگي وارد اينگونه فعاليت ها شوند اثرگذاري بسيار بيشتري خواهند داشت زيرا حضور آنها در فضاي آموزشي كشور اين ظرفيت را براي آنها به وجود آورده است.

كدخدايي با تاكيد بر شناخت افراد از حوزه تاثيرگذاري خود ادامه داد: در شرايط كنوني تاثيري كه معلمان روي دانش آموزان و نوجوانان مي گذارند به مراتب بيشتر از تاثيري است كه والدين مي توانند روي فرزندان خود داشته باشند زيرا نفوذ كلام معلم بيشتر است.

وي گفت: به همين دليل فرهنگيان به عنوان مديران تربيتي جامعه بايد خود آگاه، عالم و عامل به قرآن باشند زيرا در عرصه تقابل حق و باطل كه با عنوان جنگ نرم از آن ياد مي شود، بهترين بستر و روش مقابله، استفاده از قدرت نرم قرآن و مفاهيم عالي آن در جامعه است.

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به روايتي از حضرت علي(ع) اظهار كرد: ايشان مي فرمايند: «اگر فتنه ها به شما روي آوردند و اوضاع را مانند شب ظلماني و تيره ساختند به قرآن متمسك شويد زيرا آن مشعل هدايت و راه نجاست و رستگاري شما خواهد بود». بنابراين مي توان متوجه شد كه قرآن تاثير زيادي در رسيدن به سرمنزل مقصود دارد.

وي فرهنگيان را پيشگامان عرصه قرآن در كشور دانست و تاكيد كرد: حضرت علي (ع) در خطبه 198 نهج البلاغه 42 ويژگي براي قرآن كريم برشمرده است و در برخي از آيات قرآن نيز تمسك به اين كتاب آسماني سبب به وجود آمدن قدرت تشخيص حق و باطل بيان شده است.

كدخدايي افزود: آتش زدن قرآن كه سال گذشته توسط كشيشي مسيحي در امريكا انجام شد نه تنها تاثير بدي نگذاشت بلكه موجب شد كه افكار عمومي اين كشور با اين كتاب آسماني آشنايي بيشتري پيدا كنند و گزارشاتي كه از آمريكا به گوش مي رسد بيانگر افزايش توجه مردم اين كشور به قرآن است.

وي با اشاره به تعبير حضرت علي (ع) از قرآن به اقيانوسي عميق كه هيچگاه نمي توان به عمق آن دست يافت گفت: اهل بيت(ع) تنها كساني هستند كه مي توانند به تمام بطن هاي قرآن آگاهي يابند.

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين خواستار آشنايي هر چه بيشتر عموم جامعه به ويژه فرهنگيان با مفاهيم قرآن شد و اظهار كرد: بايد از ظرفيت و قدرت نرم اين كتاب الهي در برابر دشمنان اسلام همانند دوران دفاع مقدس نهايت استفاده را داشته باشيم.